לקראת מתא"ם דצמבר

תכנית העבודה הזו היא התכנית שבנינו לסטודנטים במסלול המלא. יחד עם זאת, חשבנו שגם סטודנטים שבחרו במסלול החלקי יכולים להיעזר בתכנית כדי לבנות תכנית אישית (ומי שרוצה, תמיד אפשר לעבור למסלול המלא ולקבל את כל החומרים). 

או קיי. אין דרך להסתיר זאת: תתכוננו לחפירה. 

על מנת לבנות לכם תכנית למידה, אנחנו צריכים להגדיר מטרה, סדרי עדיפויות, משימות ולוחות זמנים. ברור לנו שהתכנית לא תתאים לאילוצי הזמנים של חלקכם, וברור לנו שאולי אתם מקבלים גם תכנית עבודה ממקומות אחרים (אההממ…). ולכן, חשוב לנו להציג את הרציונל מאחורי תכנית העבודה.

מחקרים בתחום הלימוד מצביעים על כך שלמידה צריכה להתבצע כמו דגימה. בשכבות. ובאשכולות. מה זה אומר? שתהליך הלמידה צריך לכלול כמה שכבות לימוד, ועדיף גם דרך ערוצי מידע שונים. 

לכן, אנחנו ממליצים לחלק את העובדה לכמה רבדים, שישתלבו אחד בשני:

  1. למידה תיאורטית מתוך ספר התיאוריה. 
  2. צפייה בשיעורים המוקלטים.
  3. תרגול ספר סטטיסטיקה 1.
  4. תרגול טקסטים.  
  5. תקופת המרתון – תרגול מתקדם וסימולציות.

בואו נכנס יותר לעומק…

הרשמה למסלול המלא

מבצע!
  1. הלמידה התיאורטית מתוך ספר התיאוריה מאפשרת למידה באמצעות ערוץ למידה מסויים (ולמידה מכמה ערוצי לימוד חיונית ללמידה אפקטיבית) ועוזרת להבין טוב יותר את החומר, ולהפיק יותר מהשיעורים המוקלטים. מעבר לזה, אנחנו באמת מאמינים בספר שלנו. חלק מהסטודטנים שכבר התחילו לקרוא אותו, אפילו אמרו שהוא נחמד. 

את הספר אנחנו ממליצים לקרוא לפני צפייה בשיעורים המוקלטים. השיעורים בנויים על סמך הספר, וקריאה של הספר לפני צפייה בשיעורים תאפשר לכם להפיק הרבה יותר מהשיעור עצמו.

כמובן, שלאור הזמן הקצוב שיש לנו, חשוב להדגיש חלקים מסויימים שאותם חובה לקרוא:

  1. סטטיסטיקה תיאורית – הנושאים הבאים: ממוצע, שונות וסטיית תקן, ציוני תקן.
  2. סטטיסטיקה היסקית.
  3. מתאם ורגרסיה.
  4. ניתוח שונות.
  5. שיטות מחקר – הנושאים הבאים: תוקף ממצאי הניסוי (סטטיסטי, פנימי, וחיצוני).

אלו נושאים חשובים לבחינה, ואנחנו מאמינים שהספר שלנו נותן הבנה שלא קיבלתם במקומות אחרים. מאד מאד חשוב.

מומלץ לסיים את הקריאה התיאורטית עד לתאריך 07.12.23.

השיעורים המוקלטים שלנו הם אולי הנכס הכי גדול שלנו. רובכם פניתם אלינו כדי לקבל חומרי תרגול, אבל האמת שהדבר הכי חכם שאפשר לעשות זה קודם כל לצפות בשיעורים. היינו אומרים לצפות בכולם, אבל לא בטוח שמסגרת הזמנים מאפשרת זאת. ולכן, אנחנו נפריד בין סוגי השיעורים, ונדרג אותם לפי חשיבותם:

שיעורי מיומנויות:

שיעורים אלו הם שיעורים שפחות מתמקדים בתיאוריה ויותר בטכניקת עבודה. אלו שיעורים מאד חשובים שיכולים לעשות הבדל בין מי שמבין את החומר למי שיודע גם ליישם אותו בבחינה. אילו שיעורים חשובים? (הכל מתייחס לשיעורים שאיתי מעביר)

שיעורי טקסטים:

  1. שיעור 4: טקסטים.
  2. שיעור 6: טקסטים – החל מדקה 59:00.
  3. שיעור 9: טקסטים – החל מדקה 1:24:30.

מומלץ לצפות בשיעורים הללו עד ה-30.11.23.

שיעורי סטטיסטיקה:

  1. שיעור ביקורות מחקרים.
  2. שיעור אשכולות מחקרים.
  3. שיעור אינטגרציות.
  4. שיעור הסתברות (פחות חשוב, אבל שיעור שממש יכול לעזור למי שמפחד בהסתברות. אנחנו יודעים שיש כאלו שחושבים שכדאי לוותר על השאלות הללו, אבל לוותר על 2 שאלות מתוך 30 נראה לנו לא חכם. ומעבר לזה… לוותר על שאלות? זה נוגד את הדנ”א של סטודנטים לפסיכולוגיה).

את שיעורי ביקורות ואשכולות מחקרים מומלץ לצפות כמה שיותר מהר. את שיעור אינטגרציות כדאי לראות לאחר שעשיתם מעבר על שיעורי סטטיסטיקה. 

שיעורי תיאוריה:

שיעורי התיאוריה הם שיעורים שחופרים עמוק לתוך החומר. אלו שיעורים ארוכים, עם מצגות ארוכות, וחלקם מגיעים לרמת מורכבות גבוהה. השיעורים מאד מאד מונים, ומתחילים מהפשוט ולאט לאט מגיעים לרמות היותר מורכבות, תוך בנייה שיטתית של החומר. אנחנו לא יודעים איך למדתם עד עכשיו, אבל השיעורים הללו הופכים סטטיסטיקה לכיף. סיוט. אבל כיף. אילו שיעורים חשובים? (הכל מתייחס לשיעורים שאיתי מעביר)

שיעורים בעדיפות גבוהה:

  1. סטטיסטיקה היסקית א’.
  2. סטטיסטיקה היסקית ב’.
  3. מתאם.
  4. רגרסיה.
  5. ניתוח שונות חד-גורמי.

אלו שיעורי שמבחינתנו הם חובה. 

בנוסף, באיזור התלמידים, תחת הרחבות, חשוב לראות את הסרטונים על:

  1. מתאם חלק, מתאם חלקי וניתוחי שונות מורכבים.
  2. בוטסטרפינג.

את שיעורי התיאוריה מומלץ לסיים לראות עד תאריך 09.12.23.

שיעורים בעדיפות יותר נמוכה:

  1. סטטיסטיקה תיאורית – החל מדקה 1:57:05.
  2. ניתוח שונות דו גורמי.
  3. ניתוח שונות תלת גורמי והשוואות מתוכננות (הכי חשוב ברשימה זו).
  4. שיטות מחקר- החל מדקה 2:54:17.

כל יחידת תרגול בספר סטטיסטיקה 1 עובדת על מיומנות ספציפית. לא סתם “סטטיסטיקה תיאורית”, אלא מיומנות ספציפית. למשל, בסטטיסטיקה תיאורית יש יחידה שעוסקת באיך הוספת תצפית משפיעה על ציוני התקן. המטרה של הספר היא לתרגל ולשכלל מיומנויות שחשובות לנושאים שונים במתא”ם. 

אנחנו ממליצים לתרגל 5 ימים בשבוע, כל פעם 40 שאלות. תרגול השאלות צריך להתבצע לאחר שקראתם את החלק התיאורטי.

בסטטיסטיקה תיאורית ניתן לוותר על 4 יחידות התרגול הראשונות.

בנוסף, למי שזמנו קצר, אנחנו ממליצים לעשות בכל יחידת תרגול בסטטיסטיקה תיאורית רק את התרגילים האי-זוגיים. אם אתם רואים שאתם מבינים את הנושא, אפשר להמשיך הלאה. לא הבנתם? תעשו גם את התרגילים הזוגיים. 

בהסתברות, סטטיסטיקה היסקית, מתאם, רגרסיה, ניתוחי שונות, השוואות מתוכננות, ביקורות ואשכולות – מומלץ בחום לעשות את כל התרגילים. 

בשלושת השבועות האחרונים, אנחנו ממליצים לעדות את התרגילים בספר המתקדם, ואת הסימולציות, ולכן אנחנו ממליצים לסיים את ספר תרגול 1 עד לתאריך 09.12.23.

לפני תרגול הטקסטים מומלץ (שזו דרך עדינה לומר חובה) לצפות בשיעור 4. 

עד תאריך 09.12.23 אנחנו ממליצים לעשות 6 טקסטים בשבוע. זה יכול להיות במקבצים של זוגות, או שלשות. מסגרת הזמנים צריכה להיות – 48 דקות לטקסט..

בהמשך נעלה לוח זמנים מומלץ לסימולציות ולתרגול המתקדם.

 

כרגע נאמר שתקופת המרתון תתבסס על:

  1. סימולציות.
  2. תרגול מתקדם + טקסטים.
  3. סדנת סטטיסטיקה.
  4. תרגול ידע כללי.
דילוג לתוכן